W lutym nasza placówka dołączyła do projektu Dwujęzyczna Opolszczyzna. Przedszkole otrzymało mnóstwo pomocy dydaktycznych, a dzieci - bezpłatny pakiet do platformy internetowej, w której przesympatyczne żuczki Baby Beetles uczą się z przedszkolakami języka angielskiego. Każdy żuczek- Zoom, Ring Ring, Splish Splash i Tick Tock proponują określoną aktywność językową dla dzieci. W tym trudnym czasie epidemii zwracamy się do Rodziców z ogromną prośbą, aby w domu włączać dzieciom zadania i piosenki proponowane przez autorkę projektu. Dziecko osłuchując się z językiem przestaje go traktować jako język obcy. Wspierając nasze wspólne działania mamy szansę na zdalną realizację tego projektu do momentu, w którym znów spotkamy się w placówce. Powodzenia!
Świat przyrody jest piękny, tajemniczy, fascynujący, częścią tego świata jest także człowiek. Świat ten dostarcza nam pozytywnych emocji, wzruszeń ciszy, wzbudza zainteresowanie i podziw, świat odkryty a jednak wciąż odkrywamy.... A oto jak Krasnoludki podeszły do tematu „Przedszkolak małym ekologiem,, brawo Krasnoludki.
W minionym tygodniu Biedronki poznały czym jest ekologia, jak ważne jest dbanie o Ziemię oraz w jaki sposób należy segregować odpady. Dzieci wykonały także Ekoludka, poznały piosenkę "Ziemia to wyspa zielona" oraz realizowały zadania wynikające z podstawy programowej.
Zachęcamy rodziców do przeczytania swojemu dziecku bajki, a następnie porozmawianie z nim o jej treści, bohaterach, szczegółach.
BAJKA O DWÓCH OŁÓWKACH
W pewnym piórniku leżały równo ułożone ołówki. Były kolorowe, tylko jeden był zwykły, szary. Tuż obok niego znajdował się wspaniały ołówek dwukolorowy: czerwono-niebieski. Ołówki zawsze przebywały razem, czy to leżąc obok siebie w piórniku, czy ścigając się i kreśląc wzory na papierze. Szary rysował kontury, a dwukolorowy wypełniał je barwami. Bardzo lubiły się tak razem bawić. Inne kolorowe chciały przyjaźnić się z dwukolorowym, ale on wolał szary i z nim spędzał czas.
- Co to za zwyczaje - szeptały oburzone - że dwukolorowy przyjaźni się z takim zwyczajnym! To nie wypada, nie wypada - powtarzały.
Jak widać, stosujemy różne formy aktywności ruchowej. Przypominam tylko, że bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Pamiętajmy, że zdrowie to stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu!
Ruch jest nieodzownym elementem poprawienia zdrowia oraz rozwoju sprawności fizycznej. Uczniowie z klasy drugiej wykorzystali piękną wiosenną pogodę i w domach stworzyli tory przeszkód, które pokonali bez oporu.
Zajęcia plastyczne są formą odreagowania napięć, rozwijają twórcze myślenie oraz wyobraźnię. Kształcą pamięć wzrokową i zręczność manualną. Uczniowie klasy drugiej zastosowali różnorodne techniki plastyczne, które wpływają na wzrost ich zainteresowania sztuką plastyczną oraz pobudza ich do twórczego działania, ekspresji.
W minionym tygodniu dzieci z najstarszej grupy przedszkolnej zapoznały się z pracą rolnika. Wykonały także szereg zadań: pracę plastyczną pt. "Rolnik", wysłuchały opowiadania o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie, nauczyły się pisać nazwy owych zwierząt, jak również wykonały zadania matematyczne i rebusy związane z maszynami oraz narzędziami rolniczymi. Pani Sandra zadbała również , by dzieci miały stały kontakt z językiem niemieckim poprzez piosenki dostępne na platformie internetowej. Bardzo dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w pracę podczas tego tygodnia, za wszystkie zdjęcia i filmiki, a Biedronkom za aktywność podczas wykonywania zadań.
Od 15 kwietnia do 17 kwietnia w grupie "Kotki" realizowane były treści programu: Praca rolnika
- "Na polu",
- "Polne rośliny",
- " Jak powstaje chleb?".
Przedświąteczne nauczanie zdalne języka niemieckiego zdominowane było atmosferą Świąt Wielkanocnych. Uczniowie klas I-II przygotowywali kartki i życzenia w języku niemieckim. Jak zwykle nie zawiodła wyobraźnia, a kartki wyszły przepiękne. Frohe Ostern!
Bieżący tydzień pracy zdalnej upływa nam na tematach związanych ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi. Biedronki aktywnie realizują wszystkie pomysły swoich pań. W tym tygodniu dzieci wykonały zajączki z rolek papieru, ozdobiły wielkanocne koszyczki, a także włączyły się w swoich domach do przygotowań świątecznych poprzez wspólne sprzątanie. Życzymy dużo zdrowia w nadchodzącym czasie, a Święta Wielkanocne niech będą przyjemnym czasem celebrowanym w najbliższym gronie.
Uczniowie na zajęciach języka angielskiego dali się ponieść świątecznej atmosferze. Głównym celem było wzbogacenie wiadomości na temat słownictwa oraz tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi, rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej oraz wzmacnianie wzajemnych relacji w rodzinie. Dzięki technologii informacyjnej uczniowie mogli śpiewać piosenki, rozwiązywać zadania interaktywne, a także wykonywać prace plastyczne połączone ze znajomością języka w postaci boksu sensorycznego, a także kartek wielkanocnych.
Dla wszystkich uczniów w tym trudnym czasie nauka języka angielskiego jest obecnie możliwa. Dzięki rozwojowi techniki, możemy uczyć się w domowym zaciszu. Poszerzamy wiedzę we własnym tempie, sami decydujemy od czego zaczynamy naukę języka angielskiego. Uczniowie klas I- III na zajęciach zdalnych z języka angielskiego mają wiele możliwości rozwijania kompetencji językowych, ze względu na zasób, który oferuje internet. Uczniowie rozwijają, oraz utrwalają sprawności językowe poprzez ciekawe platformy, aplikacje interaktywne w tym edunect, wykonują ćwiczenia zadaniowe. Z pomocą nauczyciela poszerzają, i utrwalają słownictwo przy użyciu fiszek internetowych, oraz kanałów edukacyjnych. Rodzice, oraz uczniowie dzięki komunikacji internetowej są w stałym kontakcie z nauczycielem, który w wyznaczonym czasie konsultacji chętnie służy pomocą, oraz wskazówkami.
Podczas trwania nauki zdalnej w Zespole Szkolno – Przedszkolno w Reńskiej Wsi dzieci i uczniowie w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej korzystają z opieki logopedy szkolnego i tyflopedagoga. Taka terapia znacznie różni się od spotkania twarzą w twarz z terapeutą. Nie mniej jednak w sytuacji w jakiej się wszyscy znajdujemy, radzimy sobie dobrze.
Logopeda, czy tyflopedagog jest wsparciem nie tylko dla dzieci i uczniów zakwalifikowanych na zajęcia poszczególne zajęcia, ale również dla rodziców. Większość z podopiecznych ćwiczenia wykonuje właśnie z rodzicami, którzy na ten czas stają się również terapeutami w swoich domach. W ramach wsparcia dla Was drodzy rodzice, uczniowie dzieci – poniżej linki do ciekawych stron, z których można czerpać pomysły i fajnie się bawić podczas kształcenia na odległość.
Uczniowie klas 1-3 wykonali przepiękne kolorowe palmy wielkanocne, którymi pragną się trochę pochwalić. Palmy przypominają nam uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. W tym roku nieco inaczej obchodziliśmy Niedzielę Palmową, co nie oznacza, że nie można palemek przygotować.
W procesie rozwoju psychicznego i społecznego dziecka niezmiernie istotna rola przypada zabawie. Dobra zabawa jest dziecku potrzebna jak jedzenie, ubranie, sen. Dobra zabawa to taka, która oprócz sprawiania radości jednocześnie uczy i rozwija. Podstawowym jej warunkiem są: odpowiednie miejsce, czas i dobrze dobrane zabawki, a oprócz tego naturalne zainteresowanie i zaangażowanie.
W minionym tygodniu Panie z najstarszej grupy przedszkolnej udostępniały dzieciom treści związane ze wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci zbudowały swoje własne gospodarstwa, wykonały prace plastyczne związane ze zwierzętami hodowlanymi, wysłuchały tematycznych piosenek i rozwiązały zadania matematyczne. Oczywiście nie zapomniały tez piosenek w języku niemieckim. Dziękujemy bardzo dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie.
Zdalne nauczanie w przedszkolu. Grupa "Kotki" w tym tygodniu realizowała temat "Zwierzęta na wiejskim podwórku".
![]() | Dzisiaj | 1758 |
![]() | Wczoraj | 2103 |
![]() | Miesiąc | 5239 |
![]() | Wszyskie | 2905731 |